The multiplayer classroom

SHELDON, Lee. The multiplayer classroom: designing coursework as a game. Boston, MA: Course Technology; Cengage Learning, 2012. Resenha de João Mattar.

Introduction.
PART I: INTRODUCTION.
1. Level 1: “Good Morning. You All Have an F”.

Sheldon apresenta a proposta de notas em uma disciplina serem transformadas em um sistema de pontos, em que os alunos começam com zero. O livro traz sugestões de como criar disciplinas como se fossem games.
2. Level 2: Games in the Classroom.
PART II: MULTIPLAYER CLASSROOMS.
3. Level 3: Theory and Practice of Game Design Syllabi.
Uma disciplina é proposta transformando a classe em um jogo multiusuário.
4. Level 4: Theory and Practice of Game Design Class.
Uma das estratégias utilizada é a avaliação por pares.
5. Case Histories Introduction.
O livro apresenta vários cases enviados por professores de outras escolas e instituições de ensino, seguindo o método proposto por Sheldon.
6. Case History 1: Marked Tree High School.
7. Level 5: Multiplayer Game Design Syllabi.
Assim como em outro capítulos do livro, Sheldon mostra como transformou um Plano de Ensino tradicional em um jogo, com a observação: “Esta disciplina foi projetada como um jogo multiusuário.”
8. Level 6: Multiplayer Game Design Class.
9. Case History 2: University of Arizona South: Teaching with Technology.
10. Level 7: Introduction to Game Design Syllabus.
11. Level 8: Introduction to Game Design Class.
12. Case History 3: Louisiana State University: Introduction to the Study of Education.
13. Level 9: Designing Interactive Characters Syllabus.
14. Level 10: Designing Interactive Characters Class.
15. Case History 4: Valencia Community College: United States History to 1877.
PART III: GAME DESIGN AND DEVELOPMENT.
Nesta parte do livro, Sheldon dá as dicas para transformar uma disciplina em um game.
16. Level 11: Identifying Learning Objectives and Student Needs.
17. Case History 5: Robert Louis Stevenson Middle School: General Math.
18. Level 12: Student Demographics.
19. Case History 6: Texas Tech University: History of Higher Education in the United States.
20. Level 13: How Games are Designed.
21. Case History 7: Ohio Valley College of Technology: Introduction to Keyboarding & Business Writing, Introduction to Computers.
22. Level 14: Production.
PART IV: AFTER THE LAUNCH.
23. Level 15: Playing the Game.
24. Case History 8: Waunakee Community High School: Computer Science Classes.
PART V: AFTER THIS BOOK.
25. Level 16: Designing the Future.
26. Level 17: Resources.
Index.

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